sobota, 21 listopada 2015

Muffinki waniliowe z polewą czekoladową i m&m'sami

Na blogu szykuje się kilka nowości - stworzyłam nowy design i szalenie mi się podoba, ale muszę się z tym jeszcze przespać! Jest prosty i bardzo czytelny, więc mam nadzieję, że przypadnie do gustu także Wam :)
Dawno temu zapowiadałam też nowy filmik z Lavą, ale miałam spore problemy z wyrenderowaniem, bo pod sam koniec cały proces się zawieszał. wczoraj postanowiłam skonsultować się ze Specem w tej kwestii i chyba jesteśmy na finiszu, więc jak tylko otrzymam filmik to go dostaniecie!
A wracając do tematu posta - wraz z moją siostrą od jakiegoś czasu regularnie próbujemy swoich sił w tworzeniu przepisów muffinkowych. Raz się udaje, raz nie. Wczoraj zabrałyśmy się za coś, co z pozoru może brzmieć nieco dziwnie, ale jest absolutnie prze-pysz-ne!
Żebyście nie musieli się już męczyć - łapcie przepis!

Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 opakowania cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki masła
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 żółtko
  • 90g czekolady mlecznej
  • 1/4 szklanki mleka
  • 3 opakowania m&m'sów (koniecznie muszą być to te małe i bez orzechów w środku!)

Sposób wykonania:
Wszystkie "suche" składniki trzeba wymieszać w misce nr 1, a jogurt naturalny, mleko i jajko w nr 2. W tym czasie należy rozpuścić masło w rondelku. Następnie trzeba połączyć zawartość rondla i miski nr 2. Ostatnim krokiem jest wymieszanie wszystkich składników i dodanie dwóch opakowań m&m'sów. Następnie należy rozlać ciasto do foremek i wstawić do piekarnika nagrzanego na 200*C na 25-30 min. Gdy zostanie 5 min trzeba zabrać się do rozpuszczania czekolady z mlekiem w rondelku (uwaga: trzeba cały czas mieszać, bo w innym wypadku polewa zaczyna się przypalać). W momencie, gdy masa stanie się gładka można wyłączyć gaz i wyjąć muffinki. Potem wystarczy rozlać polewę na muffinki i ułożyć na nich pozostałe m&m'sy, a następnie jeszcze raz polać całość czekoladą.
Barwniki bardzo spektakularnie się rozpuszczają, ale do zdjęć trafiła mi się akurat taka pechowa muffinka, w której było mało m&m'sów :(

Smacznego!
Em

1 komentarz:

  1. Uwielbiam m&msy ^^ Muffinki wyglądają mega apetycznie

    zapraszam do mnie http://meduzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń