sobota, 9 stycznia 2016

Koktajl z jarmużem


Składniki:
  • 90-100ml wody
  • 1 jabłko
  • 1 banan
  • 5cm ogórka ;)
  • 4 średnie liście jarmużu

Sposób wykonania:
Jabłko należy obrać i pokroić na mniejsze kawałki, to samo trzeba zrobić z bananem i ogórkiem. Jarmuż opłukać wodą i porwać. Do kielicha wlewam najpierw wodę, potem dodaję banany, ogórka, jarmuż i jabłko. Na 5-7min pozostawiam w blenderze ustawionym na moc 1.
Wody można dodać więcej w zależności od upodobań, chociaż nie przesadzałabym, aby całość nie stała się zbyt nijaka.


Taki koktajl jest niezwykle zdrowy i, mimo niezbyt zachęcającego dla niektórych koloru, bardzo smaczny. Idealnie pasuje do śniadania!

10 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi smaka. Tylko pytanie. Gdzie dostanę jarmuż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest trudne pytanie :D w kwestii Lublina to słyszałam, że jest w Auchan, wczoraj szukałam w Almie w Tarasach i nie było... Moje niedoinformowanie tlumaczę tym, że ten przyjechał do mnie z Krakowa :)

      Usuń
    2. Ja kupiłam w Biedronce ;)

      Usuń
    3. Właśnie odkryłam jego biedronkową obecność, widziany był też w TESCO i Stokrotce!

      Usuń
  2. Uwaga, uwaga jest w tesco!:)
    A przynajmniej tak mówi ich strona internetowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Em, dzięki za pomysł z jarmużem. Zznam przepisy na podobne koktaile z natką pietruszki, ale jarmuż ma jeszcze fajniejszy kolor. Wypróbowałam i bardzo mi smakował, aczkolwiek zrezygnowałam z ogórka. Surowy ogórek zawiera substancje niszczące witaminę C, a podobno jarmuż ma jej dużo, więc szkoda. Zamiast tego dałam sok z pół cytryny dla zaostrzenia smaku. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ciekawa informacja! Zaprzestanę więc stosowanie tego morderczego ogórka! A i dodam cytrynki, bo bez tegoż ogórka robi się jakoś łyso ;)

      Usuń
  4. P.S. Szzalenie apetyczne zdjęcia kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi, nawet ta szklanka, która ucieka nie tylko w kadrze, bo i zawartość jest przechylona wprowadza tu coś ciekawego :D

      Usuń
    2. perszzkie oko? :)

      Usuń