sobota, 22 marca 2014

Jak uszyć czaprak? [co będzie potrzebne]

Nareszcie! Mam wzór (czyt. pożyczyłam ze stajni czaprak) i mogę zacząć szyć mój własny. Przy okazji wykonam tutorial na ten temat. Niestety nie wiedziałam ile materiału zamówić, bo dopiero wczoraj po południu udało mi się zdobyć wymiary. Dlatego dzisiaj tylko samiusieńki początek.
Zaznaczam, że uszycie czapraka nie należy do czynności, które mogą wykonywać osoby, które nie są wytrwałe :)

Co będzie potrzebne do uszycia czapraka?
  • Wykrój czapraka/czaprak,
  • gąbka (chyba tapicerska, gąbką ma być w każdym razie) grubości od 5 mm do 1 cm - 2 m x 160 cm na całość,
  • mocny materiał np. mikrofaza, alcantara, płótno bawełniane, poliester, sztuczny zamsz i inne materiały obiciowe - 2 m x 160 cm na całość,
  • taśma nośna wąska (na paski do przystuł, pasek do przymocowania popręgu) - 340 cm licząc wszystkie zapasu na ewentualne "omsknięcia",
  • lamówka - 420 cm,
  • materiał usztywniający .
  • sznur ozdobny - 340 cm,

←Sznur ozdobny

Materiał usztywniający (należy podprasować od spodu materiału czaprakowego) →


*Wszystkie wymiary, które podałam dotyczą czapraka wszechstronnego COB.
Pozdrawiam,
Em

5 komentarzy:

  1. Co dalej co dalej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Materiał usztywniający to na przykład co?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uch, niestety nie znam żadnej "konkretnej" nazwy, ale zazwyczaj jest to jakiś cienki, brzydki materiał z jednej strony mający zastygnięte grudki kleju, które pod wpływem ciepła z żelazka się rozpuszczają.

      Usuń
  3. Fajnie-dziękuje-że-zrobiłaś-tego-bloga-będe-mogła-uszyc-czaprak-jak-będe-chodziła-na-konie-dziękuje-że-zrobiłaś-takiego-bloga:D<3

    OdpowiedzUsuń