czwartek, 3 lipca 2014

Naczółek - jak zrobić?

Do czapraka i owijek powstał też naczółek. Również jest przerobiony z tego "zwykłego". Doszyłam do niego sznurek ozdobny i wygląda na prawdę ślicznie.



Jego wykonanie jest tak proste, że nawet nie potrzeba zdjęć w instrukcji.
Potrzebny jest nam polar, wąski rzep + ewentualnie sznurek ozdobny.
Wycinamy prostokąt o wymiarach: szerokość - długość naczółka (ja odjęłam 2 cm, żeby nie wyszedł za długi, bo za krótki może być zawsze), wysokość: wysokość naczółka x2 + 1-2 cm (takie duże, żeby pomieściło wewnątrz cały naczółek i jeszcze się zapięło).
Doszywamy rzep na górze prostokąta z jednej strony i na dole prostokąta z drugiej strony.
Można doszyć sznurek ozdobny. Należy uciąć odpowiedniej długości sznurek + 2-3 cm i przepalić końcówkę. Potem trzeba zapiąć naczółek na rzep, sprawdzić gdzie będzie się znajdować sznurek (zawinąć jego nadmiar pod spód) i tam go przyszyć (po uprzednim rozpięciu rzepu).
Gotowe :)

Mam nadzieję, że komuś przyda się instrukcja,
Em

1 komentarz:

  1. A ja poproszę o jakieś zdjęcie całego osprzętu na wierzchowcu

    OdpowiedzUsuń